Innováció
KREATÍV ESZKÖZÖK, JÁTÉKOS MÓDSZEREK
Egy jól megválasztott stratégia fél siker az ismeretek elsajátításának rögös útján. Ha tudjuk, mely módszerek eredményesek, melyekkel tudjuk a leghatékonyabb eredményt elérni, akkor a tanulás sem lesz nehéz, kimerítő feladat, és sokkal hatékonyabban beoszthatjuk az időnket. Iskolás korban sok gyerek szembesül azzal, hogy rengeteg idejét felemészti egy-egy feleletre, dolgozatra való felkészülés.
A Játékos lépőkövek önfejlesztő munkafüzet-sorozat második részében a szerző további lépőköveket tesz le a 8–16 éves korú gyerekekkel közösen tanulási módszertáruk bővítése érdekében. Napjainkban nemcsak a tanulási motiváció, organizáció (1. munkafüzet) fontos, hanem az olvasás-, jegyzetelés- és tanulástechnikai eljárások, figyelemfejlesztő feladatok is szükségesek a tananyagok produktív feldolgozásához.
A gyermekek differenciált fejlesztése a már jól ismert módon, egyéni válaszutakat keresve (labirintus-módszerrel), feladatokon belüli korosztályos bontással történik. A szakórákon lassabban haladók ezek segítségével új lendületet kaphatnak, az átlag feletti képességekkel rendelkezők pedig tovább szárnyalhatnak.
A szerző, Kozsánné Tóth Marianna, kutató-fejlesztő tevékenységének köszönhető a Kozsán-módszer kidolgozása, amely a tehetségfejlesztés területéhez kapcsolható, de eredményei értékesek és jól alkalmazhatók a tanulás minden területén.