Innováció
Kreatív Tanulási Módszerek
A tanulás újraértelmezése égető probléma napjainkban az oktatás minden színterén. Pszichológus, fejlesztő pedagógus vagy tehetségfejlesztő tanár segítségét csak kevesen vehetik igénybe. A gyerekek differenciált fejlesztése éppen egyénített problémáikból adódóan szórt képet mutat a tanulási módszerek és eszközök tekintetében az iskola mindennapi életében és a szakórákon a lemaradó tanulónak éppen úgy, mint az átlag feletti képességekkel bíró, tehetséges diáknak.
A pedagógusok számára az amúgy sem túl gazdag szakirodalom eddig nem nyújtott elegendő segítséget a 9-16 éves korosztály számára, mert a hatékony megoldások csak a konkrét helyzetbe belehelyezkedve találhatók meg. Ennek a munkafüzetnek a célja, hogy a gyerekek ne csak tárgyi tudásra és gyakorlati ismeretekre, hanem tapasztalatokra és önbizalomra tegyenek szert.
A gyerekek a munkafüzet feldolgozása során fontos információkat kapnak a célteremtés, a tudatos jövőkép tervezése mellett, a megfelelő önértékelés, az érzelmek és a hatékony stresszkezelés összefüggéseiről is.